Creatief (web)marketing-, reclamebureau de CONCEPTERIJ Creatief bureau die originele concepten bedenkt voor spraakmakende reclamecampagnes en merkwaardige marketingacties

Merkwaarde op verpakking verhoogt koopintentie - Merkwaardig creatief webmarketing-, reclamebureau de CONCEPTERIJ uit Zeeland

Merkwaarde op verpakking verhoogt koopintentie

Verpakkingen die de merkwaarden communiceren, vertonen een hogere koopintentie dan verpakkingen die dat niet doen. Dat blijkt uit hersenonderzoek met fMRI.

In een studie naar de impact van verschillende verpakkingsvormen op de koopintentie, onderzocht neuromarketing bureau Neurensics de deodorantflesjes van Axe en Rexona. De variatie was het verschil in kleur en opschrift. Er werd gekeken naar de reactie van het brein op de positieve en negatieve emoties die een belangrijke invloed hebben op de uiteindelijke keuze van de consument.  Zowel bij Axe als Rexona scoorden de verpakkingen significant hoger wanneer er een zinspeling werd gemaakt naar het campagnethema. Voor Axe was dat ‘verleiding’ en voor Rexona ‘vertrouwen’. Productgerelateerde connotaties als ‘krachtig’ en ‘veilig’ deden het daarentegen een stuk minder.

Volgens de onderzoekers van Neurensics zouden marketeers moeten denken in merkverpakking in plaats van productverpakking. ‘De heersende gedachte onder ontwerpers dat tekst op de verpakking er niet zoveel toe doet, wijst dit onderzoek dan ook tot het rijk der fabelen’, zo meldt Neurensics. Het onderzoek is een afstudeeropdracht van industrieel designer Petra Barelds van de Universiteit van Twente en werd uitgevoerd onder begeleiding van Walter Limpens en Steven Scholte, beiden verbonden aan Neurensics.

Bron: Adformatie

Delen via: Twitter | Facebook | eMail | LinkedIn

Reacties zijn gesloten.


Als (merk)waardig creatief off- & online reclamebureau met "mouwen opgestroopt" mentaliteit zijn we gespecialiseerd in o.a. marktanalyse, strategiebepaling, conceptontwikkeling, creatie, digitaal design voor (online) communicatiecampagnes / marketingacties, websites en mediaplanning.