Creatief (web)marketing-, reclamebureau de CONCEPTERIJ Creatief bureau die originele concepten bedenkt voor spraakmakende reclamecampagnes en merkwaardige marketingacties

Indrukwekkende cijfers internet - Merkwaardig creatief webmarketing-, reclamebureau de CONCEPTERIJ uit Zeeland

Indrukwekkende cijfers internet anno 2011

Net als vorig jaar heeft Pingdom ook dit jaar weer een mooie ‘state of the web 2011’ samengesteld. Ook dit jaar hebben we met z’n allen weer enorm veel webpagina’s bezocht en porno video’s gekeken. Zo zijn er 300 miljoen websites in 2011 bijgekomen. Het aantal internetgebruikers is gegroeid naar 2.1 miljard. In Nederland maakt 88% van de bevolking gebruik van de mogelijkheden van het web. Daarnaast zijn er het afgelopen jaar meer dan 1 biljoen video’s bekeken en worden er elke dag 4,5 miljoen nieuwe foto’s naar Flickr geupload.

Email

3.146 miljard – Het aantal email accounts wereldwijd.
27.6% – Microsoft Outlook was de meest populaire email client.
19% – Percentage spam emails wat ondanks spam filters toch werd afgeleverd.
112 – Het aantal verzonden en ontvangen emails van een zakelijke gebruiker.
71% – Percentage spam van het wereldwijde emailverkeer (November 2011).
360 miljoen – Het aantal Hotmail gebruikers (de grootste email service ter wereld).
$44.25 – De geraamde opbrengst van elke dollar die geinvesteerd is in email marketing in 2011.
0.39% – Het percentage “malicious” emails (November 2011).

Websites

555 miljoen – Het aantal websites (December 2011).
300 miljoen – Het aantal nieuwe websites in 2011.

Domeinnamen

95.5 miljoen – Het aantal .com domeinnamen tegen eind 2011.
4.8 miljoen – Het aantal .nl domeinnamen in december 2011
13.8 miljoen – Het aantal .net domeinnamen tegen eind 2011.
9.3 miljoen – Het aantal .org domeinnamen tegen eind 2011.
7.6 miljoen – Het aantal .info domeinnamen tegen eind 2011.
2.1 miljoen – Het aantal .biz domeinnamen tegen eind 2011.
220 miljoen – Het aantal geregistereerde domeinnamen (Q3, 2011).
86.9 miljoen – Het aantal country code top-level domeinen (b.v. .NL, .UK, .DE, etc., Q3, 2011).
324 – Het aantal top-level domeinen.
$2.6 miljoen – De prijs van social.com, de domeinnaam waar in 2011 het meeste geld voor is neergelegd.

Internet gebruikers

30.2% Percentage van de wereldbevolking dat toegang heeft tot internet.
58.3% Percentage van de Europeanen dat toegang heeft tot internet.
88.3% Percentage van de Nederlanders dat toegang heeft tot internet.
2.1 miljard Internet gebruikers wereldwijd.
922.2 miljoen Internet gebruikers in Azië.
476.2 miljoen Internet gebruikers in Europa.
14,9 miljoen Internet gebruikers in Nederland.
271.1 miljoen Internet gebruikers in Noord Amerika.
215.9 miljoen Internet gebruikers in Latijns Amerika / Caribbean.
118.6 miljoen Internet gebruikers in Afrika.
68.6 miljoen Internet gebruikers in het Midden Oosten.
21.3 miljoen Internet gebruikers in Oceanië / Australië.
45% – Het percentage internet gebruikers van 25 jaar en jonger.
485 miljoen – Het aantal Internet gebruikers in China, het grootste internetland ter wereld.
36.3% – Internet penetratie in China.
591 miljoen – Het aantal bekabelde internet abonnementen wereldwijd.

Indrukwekkende cijfers internet anno 2011
Indrukwekkende cijfers internet anno 2011

Social media

800+ miljoen – Het aantal Facebook gebruikers tegen eind 2011.
200 miljoen – Het aantal nieuwe Facebook leden in 2011.
350 miljoen – Het aantal Facebook gebruikers dat met hun smartphone inlogt.
225 miljoen – Het aantal Twitter accounts.
100 miljoen – Het aantal actieve Twitter gebruikers in 2011 (die minimaal een keer per maand hebben ingelogd).
18.1 miljoen – Het aantal volgers van Lady Gaga. Twitter’s meest populaire gebruiker.
250 miljoen – Het aantal tweets per dag (oktober 2011).
90 miljoen – Het aantal Google+ gebruikers (januari 2012).
#egypt was de meest gebruikte hashtag op Twitter.
8,868 – Het aantal tweets per seconde in augustus tijdens de MTV Video Music Awards.
$50,000 – Het bedrag dat opgehaald werd voor het goede doel middels de meest geretweete tweet van 2011.
39 miljoen – Het aantal Tumblr blogs aan het eind van 2011.
70 miljoen – Het aantal WordPress blogs aan het eind van 2011.
1 miljard – Het aantal verstuurde berichten met WhatsApp op één dag (oktober 2011).
2.6 miljard – Het aantal instant messaging accounts wereldwijd.
2.4 miljard – Het aantal accounts op sociale netwerken wereldwijd.

Web browsers

Indrukwekkende cijfers internet anno 2011

Mobiel

1.2 miljard – Het aantal actieve mobiele internetverbindingen wereldwijd in 2011.
5.9 miljard – Het aantal geraamde mobiele abonnementen in 2011.
85% – Het percentage wereldwijd verscheepte telefoons in 2011 met een web browser.
88% – Het marktaandeel van Apple iPad’s in het wereldwijde internetverkeer in december 2011.

Videos

1 biljoen – Het aantal afgespeelde video’s op YouTube.
140 – Het aantal afgespeelde YouTube video’s per hoofd van de wereldbevolking.
48 hours – Het aantal video’s dat elke minuut op YouTube wordt geplaatst.
Rebecka Black’s “Friday.” was de meest bekeken YouTube video in 2011.
82.5% – Percentage van de Amerikaanse internetters dat online video’s bekijkt.
76.4% – YouTube’s marktaandeel in de Amerikaanse online video markt (december 2011).
4,189,214 – Het aantal nieuwe gebruikers op Vimeo.
201.4 miljard – Het aantal video’s dat maandelijks wordt gekeken (oktober 2011).
88.3 miljard – Het aantal video’s dat wordt bekeken op Google sites, incl. YouTube (oktober 2011).
43% – Percentage van het aantal video’s dat staat op Google sites, incl. YouTube.

Foto’s

14 miljoen – Het aantal Instagram accounts aangemaakt in 2011.
60 – Het aantal foto’s dat per seconde wordt geupload naar Instagram.
100 miljard – Geschat aantal foto’s op Facebook (medio 2011).
51 miljoen – Het aantal geregisteerde Flickr gebruikers.
4.5 miljoen – Het aantal foto’s dat elke dag naar Flickr wordt geupload.
6 miljard – Het aantal foto’s dat op Flickr wordt gehost (augustus 2011).
1 – Apple iPhone 4 is de meest populaire camera op Flickr.

Bron: Marketingfacts
.
Delen via: Twitter | Facebook | eMail | LinkedIn

Reacties zijn gesloten.


Als (merk)waardig creatief off- & online reclamebureau met "mouwen opgestroopt" mentaliteit zijn we gespecialiseerd in o.a. marktanalyse, strategiebepaling, conceptontwikkeling, creatie, digitaal design voor (online) communicatiecampagnes / marketingacties, websites en mediaplanning.