Creatief (web)marketing-, reclamebureau de CONCEPTERIJ Creatief bureau die originele concepten bedenkt voor spraakmakende reclamecampagnes en merkwaardige marketingacties

Gezien bij merkwaardig creatief digitaal webmarketing-, reclamebureau de CONCEPTERIJ

Nederlanders en hun mobieltje

Hoe gaan Nederlanders eigenlijk om met hun telefoon? Kunnen ze nog zonder, of rijden ze in blinde paniek naar huis als ze merken dat ze hun geliefde mobieltje zijn vergeten? MSN en Tele2 onderzochten dit in het Mobile Lifestyle onderzoek en zetten de meest opvallende uitslagen op een rij.

Uit het onderzoek, dat in maart werd ingevuld door 4.391 MSN-bezoekers, blijkt dat bijna iedereen terugvalt op de telefoon wanneer ze op pad zijn en de weg niet kunnen vinden. Bijna de helft (46,8%) pakt Google Maps erbij om zijn locatie te vinden, terwijl 44,6% een vriend(in) belt of sms’t om het te vragen.

Tijdens een treinreis blijkt sms’en ook populair: 56,3% maakt de reis leuker door berichtjes naar vrienden te sturen. 16,1% van respondenten gaat liever een potje Wordfeud spelen, terwijl ruim een kwart lekker ‘ouderwets’ een dutje doet in de trein. Toch lijkt de telefoon in de auto minder vaak gebruikt te worden: 67,4% geeft aan het liefst te praten met zijn medepassagiers. 21,9% zoekt op Spotify de leukste meezingers op en slechts 10,7% zegt vanuit de auto vrienden te gaan bellen.

Op de vraag ‘Wat doe jij tijdens het ontbijt?’ gaven de MSN-bezoekers verschillende antwoorden. Terwijl bijna de helft (45%) het nieuws op zijn mobiel checkt, pakt 32,2% liever gewoon de krant erbij. 22,8% heeft behoefte aan ander soort nieuws in de ochtend: zij sms’en hun vrienden om te horen of zij nog spannende dingen hebben beleefd de avond ervoor.

Twitter blijkt het ultieme medium voor diegenen die zich vervelen. 36,1% geeft namelijk aan dat zij, als ze zich vervelen,  dit graag op Twitter delen met hun volgers.  15,3% van de deelnemers aan het onderzoek pakken het grondiger aan: zij gaan uit verveling hun hele adresboek lastig vallen met smsjes.

Met het EK op komst, werden de respondenten gevraagd wat zij doen als hun team scoort. Social media blijken op dit soort momenten van groot belang, aangezien 25,6% aangeeft direct ‘#GOAAAAAALLLL’ te Twitteren. Maar 68,7% is veel te druk met uit zijn dak gaan, vergeet zijn telefoon op zo’n spannend moment volkomen en kan alleen maar juichen.

Hoewel Nederlanders dus wel degelijk gebruik maken van de diverse voordelen van smartphones (Twitteren, Wordfeud, Google Maps) zijn er ook veel die toch liever ‘gewoon’ even iemand sms’en of bellen. En in het heetst van de (voetbalwed)strijd gebeurt er iets unieks: even is de telefoon op de achtergrond verdwenen. Maar vast niet voor lang, want over de einduitslag moet natuurlijk weer driftig ge-sms’t, gebeld, ge-WhatsAppt, ge-Facebookt en getwitterd worden.

Bron: MSN Entertainment

Delen via: Twitter | Facebook | eMail | LinkedIn

Reacties zijn gesloten.


Als (merk)waardig creatief off- & online reclamebureau met "mouwen opgestroopt" mentaliteit zijn we gespecialiseerd in o.a. marktanalyse, strategiebepaling, conceptontwikkeling, creatie, digitaal design voor (online) communicatiecampagnes / marketingacties, websites en mediaplanning.