Creatief (web)marketing-, reclamebureau de CONCEPTERIJ Creatief bureau die originele concepten bedenkt voor spraakmakende reclamecampagnes en merkwaardige marketingacties

Mobiele nieuwssites populairst onder 18-34 jarigen, creatief reclamebureau CONCEPTERIJ

Mobiele nieuwssites populairst onder 18-34

18 tot 34 jarigen maken over de gehele dag het meest gebruik van mobiel internet. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep Advertising onder bijna 15.000 gebruikers van de app’s en mobiele websites van AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl en parool.nl.

Nieuwssites zijn het populairst in de groep 18-34, daarna wordt mobiel internet het meest gebruikt voor bezoek aan sociale netwerksites, navigeren en mobiel bankieren.

Bijna 90% raadpleegt één of meerdere keren per dag internet met de mobiele telefoon. De grootste piek ligt tussen 18.00 en 21.00 uur: driekwart surft dan met smartphone op het web. Het doen van aankopen via de smartphone wordt het meest gedaan door mensen boven 35 jaar. Surfen op mobiel internet is in de Randstad populairder dan daarbuiten en vooral mannen zijn grootgebruikers.

Twee van de drie ondervraagden heeft 1 tot 3 nieuwsapps op de smartphone. 97% van de respondenten gebruikt hun smartphone voor nieuwsupdates, geen opzienbarende bevinding gezien de onderzoeksgroep. De nieuwsapps van AD.nl, volkskrant.nl trouw.nl en parool.nl krijgen gemiddeld een 8.

De respondenten gebruiken mobiel internet ook veel voor sociale media (63%), navigatie (56%), internetbankieren (52%) en het opzoeken van culturele informatie (44%). Hierin verschillen mannen en vrouwen maar op een paar punten van elkaar. Vrouwen gebruiken social media intensiever en zoeken vaker de weg met hun mobiel. Mannen bekijken meer video’s en luisteren meer radio.

Het onderzoek is online uitgevoerd in het laatste kwartaal van 2012 onder 14.664 bezoekers van AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl en parool.nl.

Bron: Adformatie

Delen via: Twitter | Facebook | eMail | LinkedIn

Reacties zijn gesloten.


Als (merk)waardig creatief off- & online reclamebureau met "mouwen opgestroopt" mentaliteit zijn we gespecialiseerd in o.a. marktanalyse, strategiebepaling, conceptontwikkeling, creatie, digitaal design voor (online) communicatiecampagnes / marketingacties, websites en mediaplanning.