Nieuwe visie en kleurrijke identiteit voor stichting Gors uit Zeeland
Vraag
Na een pitch is eind vorig jaar de CONCEPTERIJ gekozen door een intern beleidsteam van Gors als reclamebureau met de vraag een nieuwe weg in te slaan, te begeleiden, advies uit te brengen en alles vorm te geven.
Analyse
De visie van Gors is herschreven en nieuwe kernwaarden zijn bepaald. Op basis daarvan zijn de kenmerken van de gewenste identiteit omschreven.
Concept
Vanaf 30 september 2011 heten ze Gors. Kort en krachtig. Zonder het woord ‘het’ dat er jaren voor heeft gestaan (of ’t zoals het soms werd geschreven). Het woord ‘stichting’ vormt ook geen onderdeel van de naam, maar blijft wel de rechtsvorm. Kortom, in alle communicatie schrijft men voortaan Gors, met alleen de G als hoofdletter.
Resultaat
Een huisstijl is meer dan een logo. Deze ‘stijl van het huis’ is de gehele manier van communiceren naar binnen en naar buiten. Een combinatie van onderdelen van de visuele presentatie, zoals naam, symbool, lettertype, papier- en materiaalsoorten, formaten en kleuren van het verspreide drukwerk en alle digitale communicatie. Essentieel daarbij is eenheid in vormgeving en boodschap. De huisstijl wordt daarom overal toegepast, dat leidt tot een eenduidige presentatie van alle onderdelen van Gors. Het logo bestaat uit drie onderdelen. De mission statement ‘mensgerichte ondersteuning’ is het fundament. De kernwaarden Gelijkwaardigheid, Professioneel, Betrouwbaar en Samen zijn de ‘blaadjes’ aan een kleurrijke waaier. De vertrouwde naam Gors maakt het beeld compleet. De waaier of delen daarvan zijn op elke uiting zichtbaar.
Succes is een voortdurende reis. In onze concepten spreken en vergelijken we op positieve wijze. Zo enthousiasmeren we de off- & online doelgroep met een gewenste voorkeur als resultaat. Dat maakt de CONCEPTERIJ zo uniek en (merk)waardig voor Gors!
Van oorsprong komen we uit Rotterdam en de cultuur van die stad is wat bij de CONCEPTERIJ past. Je krijgt met aanpakkers te maken met een flexibele instelling en makers van (merk)waardige content. Dat doen we uiteraard in heel Nederland zoals voor Gors, maar zeker ook over de grens.
De CONCEPTERIJ is niet alleen een bedrijfsnaam van ons creatieve off- & online marketing-, reclamebureau, het is ook een kwaliteitskeurmerk. En een sterk merk staat natuurlijk 24/7 ‘aan’.
(Merk)waardig creatieve reclamebureau
Wij focussen op het onderscheidende vermogen, verpakt in een creatief en sfeervol off- & online concept die de gevraagde doelgroep raakt. Het te bereiken effect staat voorop. Wij realiseren meer naamsbekendheid, extra klantenbinding, imagoverbetering, directe verkoopbevordering.
Kies ook voor onze effectieve concepten. Wij realiseren een marketing- en communicatieplan met concept op maat, campagnematig uitgewerkt door onze (en/of eventueel freelance) vormgevers. Met persoonlijk advies bij elke uiting, alle media en in elke fase, waarbij we dat ene stapje extra zetten.
Aangenaam creatief denken, durven en doen
Ons marketing-, reclamebureau is in 1999 te Brielle (Voorne-Putten, vlak onder Rotterdam in Zuid-Holland) opgericht en door meerdere verhuizingen in de Randstad heel bekend met deze regio. Sinds de vestiging in Zeeland hebben we een mooie combinatie gevonden van een inspirerende omgeving en de reuring van de grote stad.
Om onze opdrachtgevers optimaal van dienst te kunnen zijn, werken wij zeer nauw samen met verschillende gespecialiseerde off- & online communicatie freelancers om het beste van iedereen toe te passen. Kortom: wij zijn nooit groter dan nodig is. Voor meer informatie of een afspraak bel je (0111) 652 854.