Nieuwe visie en kleurrijke identiteit voor stichting Gors uit Zeeland
Vraag
Na een pitch is eind vorig jaar de CONCEPTERIJ gekozen door een intern beleidsteam als reclamebureau met de vraag een nieuwe weg in te slaan, te begeleiden, advies uit te brengen en alles vorm te geven.
Analyse
De visie van Gors is herschreven en nieuwe kernwaarden zijn bepaald. Op basis daarvan zijn de kenmerken van de gewenste identiteit omschreven.
Concept
Vanaf 30 september 2011 heten ze Gors. Kort en krachtig. Zonder het woord ‘het’ dat er jaren voor heeft gestaan (of ’t zoals het soms werd geschreven). Het woord ‘stichting’ vormt ook geen onderdeel van de naam, maar blijft wel de rechtsvorm. Kortom, in alle communicatie schrijft men voortaan Gors, met alleen de G als hoofdletter.
Resultaat
Een huisstijl is meer dan een logo. Deze ‘stijl van het huis’ is de gehele manier van communiceren naar binnen en naar buiten. Een combinatie van onderdelen van de visuele presentatie, zoals naam, symbool, lettertype, papier- en materiaalsoorten, formaten en kleuren van het verspreide drukwerk en alle digitale communicatie. Essentieel daarbij is eenheid in vormgeving en boodschap. De huisstijl wordt daarom overal toegepast, dat leidt tot een eenduidige presentatie van alle onderdelen van Gors. Het logo bestaat uit drie onderdelen. De mission statement ‘mensgerichte ondersteuning’ is het fundament. De kernwaarden Gelijkwaardigheid, Professioneel, Betrouwbaar en Samen zijn de ‘blaadjes’ aan een kleurrijke waaier. De vertrouwde naam Gors maakt het beeld compleet. De waaier of delen daarvan zijn op elke uiting zichtbaar.